Tuesday, March 18, 2014

Tagasivaade 5 linna karikale - Sapikaklubi üldvõit ja tõrv meepotis

Viimati sai siin blogis kajastatud Viie Linna Karika 3. etappi. Aeg on läinud lennates ja vahepeal on toimunud ka neljas ja viies etapp. Sari on saanud endale üldvõitja võistkond VOLREM-i näol ja kaksikvõidu kindlustas Sapikaklubi-le võistkond OK OKAS. 
Sarja võitja VOLREM. Teine koht OK OKAS ja kolmas koht M&M TEAM
Võtan aega ja vaatan tagasi kõigile etappidele. Alustan viimasest, ehk viiendast etapist.
Viimane etapp leidis lõpplahenduse Raplas. Nädal enne võistlust käisin kohapeal ja vaatasin välja punktikohad. Punkti kohti sain kokku 60 ja rajale neist jäi lõpuks 41. Kuna varasemal, nädal varem toimunud Rajaajaja Karikasarja 1. etapil, oli osa tähiseid jalutama läinud ja hiljem tagasi tulnud, siis otsustasin seekord panna võistluse ristsõnasse. Ristsõnasse selles mõttes, et lahenduse leiab punktist kohapealt ja punkt ei saa ära kaduda. NT: Mitu rohelist akent on hoonel? Sõites hoone juurde loed aknad üle ja paned vastuse ristsõnasse. Lihtne ja loogiline.

Kuna kontrollaeg oli 3 tundi, siis eeldasin, et võitja võtab kõik punktid. Plaanisin algelt ristsõna teha keerulisemaks, et punktid ja küsimused oleks suvalises järjekorras. Jõudes punkti, pead töötama läbi terve ristsõna, et saada aimu, mida selles punktis üldse küsitakse. Loobusin sellest mõttest, aga nagu näha, oli see vale otsus. Võitja võistkond suutis raja läbida müstilise 1 tunni ja 7 minutiga. Väga huvitaks selle võistkonna teekond. Kahjuks ei olnud sellel võistkonnal küljes gps träkkerit ja seega jääb see ka saladuseks. 
Rapla etapi I koht: GIRL POWER, II koht TuleMõistusKoju ja III koht OK OKAS ja SKAUT
Jõudes selle etapi võistkondade teekondade juurde tekib teatud kahtlusi. 15 tiimi said endale külge gps träkkeri ja nende teekondi on võimalik näha siit: 
Võistluse teekondi saad näha siit: http://sportrec.navirec.com/ui/#19h9ah1
Üks tähelepanelik võistleja saatis vihje, et vaadates võistkonna teekonda jääb arusaamatuks, et kuidas on võimalik saada ristsõnasse kõik õiged vastused. Otsustasin asju kontrollida ja mängisin maha võistkonna Skaut teekonna. Tuvastasin, et nad on käinud ainult 17 punkti juures. Osadest on suurel kiirusel mööda sõidetud ja pooli punkte pole üldse vaadatud. Kuidas saadi 41 õigest vastust? Kas siin on tunda pettuse lõhna? Kas ja kellega on tehtud koostööd? Otsustage ise. 

Kui võistkond Skaut annab ka oma selgitused, siis annan sellest ka teada.

Kuidas kujunsid lõpptulemused? Seda saate vaadata siit: http://www.seiklusministeerium.ee/public/rapla0309tulemused.pdf

Taas pean tõdema, et võistlustuhinas kaob võistlejatel mõistus. Mitte küll kõigil, aga mõnel siiski. Enne võistlust sai tungivalt rõhutatud, et põllul ja haljasaladel autodega mitte sõita. Aga ikka oli suutnud üks võistkond oma autoga sõita põllul. Mõtlen põldu, mis oli Ohvrikivi juures kaardi üleval servas. 

Kuuldes kaasvõitlejate kommentaare, siis ei peeta miskiks ka märki:

Tuima näoga sõidetakse märgi alt läbi. Mul on ääretult kahju, et võistlejad nii madalale langevad. Hea koha nimel tõmmatakse teistele vesi peale ja sülitatakse korraldaja reeglitele.

Siit ka üleskutse: See võistlus ei ole "ninast veri välja" sõit. Austades teisi austad iseennast. Kas tõesti on mõnus nautida sooritust, mis on tulnud ebaausal teel?

Tuleviks loodan näha ausat mängu! 

17 comments:

  1. Koostööd tehakse sul kõikidel etappidel, mismoodi sa muidu arvad, et sapikaklubi juhib sellisel viisil? Raadioside nonstop. Suht mõttetu juba osaleda, kui saad tunni ajaga ära teiste käest. Been there - done that ... Iseenesest pole ju koostöö keelatud olnud kordagi, lihtsalt asi läheb järjest sujuvamaks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koostöö pole tõesti keelatud olnud. Siiski, kas tegemist on eetilise teoga? Naljakas oleks juhendisse panna punkt, et spikerdamine keelatud. Aga peab seda vist tegema :P

      Delete
    2. Mis see eetika siia puutub :))

      Delete
    3. Ma väga tahaks teada millel sinu väide põhineb?
      Sapikaklubi ei ole kunagi koostööd teinud. Mitte kunagi.

      Ainus mida me teinud oleme on peale võistluse trajektooride võrdlemine.

      Delete
  2. Vihje tulevikuks! Kõigile träkkerid külge või SI-süsteem! Siis on raskem petta. Kahju, väga kahju. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üks neist on järgmiseks sõiduks plaanis. Lihtsalt minu jaoks on arusaamatu kogu asja mõte. Sarja või etapi esikoht ei ole ju nii suure väärtusega, et sellist jama korraldada. Mina oleks õnnelik, kui ületaks ennast ja teeks tänu sellele hea tulemuse. Teisiti petad ju ainult iseennast.

      Delete
  3. Ka sellega tegid sapikavennad sohki Tallinnas sügisel, mingi õnneloos vms oli. Kordamööda kontrollisid, et kus on SI-jaam sees ja ei käinud tühja edasi-tagasi. Peale seda mina enam ei osale, sest pole mõtet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kas sa saad oma väiteid kinnitada? Hea oleks ka teada, et mis võistkonda sa esindad.

      Delete
    2. Millega ma seda ikka tõestan, aga usun, et mõtlemisainet jagub. SAMAS - reeglites pole kordagi olnud, et koostöö oleks keelatud, et kõiki punkte peaks läbima vms. See on olnud nagu matemaatika, tähtis pole liidetavate järjekord, vaid tulemus. Iga võistlus käib võidu peale, loomulikult ninast veri välja!

      Delete
  4. Korraldaja jaoks on asja mõte saada võimalikult palju osalejaid, et osalemistasudelt teenida - täitsa loogiline. Kes siis ikka tasuta tööd teeks. Aga tõesti, kas oled arvanud, et koostööd ei tehta ja sapikate ülekaalukas võitmine on siiani olnud puhas mäng? Suhteliselt naiivne sel juhul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapikaklubi edu võti on kõikidel etappidel kohal käimine. Nii palju kui on olnud träkkeriga võistlusi ei ole ka koostööd täheldanud. Ei kaitse neid, aga Sapikaklubi tulemused ei ole ülekaalukad võidud, pigem stabiilne sõit.

      Delete
  5. jajah, isegi paar korda osaletud ja üritasime ka vere ninast välja saada aga koht ikka keskmine või halvem. ilmselge ju siis, et tehakse sohki. väga rohkem ei viitsi kah, kui annad endast maksimumi ja siis saad ikka tunniga pähe. ei süüdista siin kedagi pettuses aga telefoni teel tähti ette öelda on suht lihtne.

    ReplyDelete
  6. Päris huvitavaid kommentaare tuleb siit ikka anonüümselt välja..

    ReplyDelete
  7. Tegu oli 5 linna ralli sarjaga mitte orienterumisega.
    Sapikamehi muidugi kaitseks pisut(kuigi arvan, et mingisugune koostöö ikka oli, aga minimaalselt), sest nähes, kui julgelt ja kiirelt nad sõidavad ei ole midagi imestada.
    Spordis on reeglitega ikka nii, mis pole keelatud on lubatud. Kohtunike rajale ju ei pane ja kui GPS ja SI jaamasid ei kasuta, siis olekski nagu kõik lubatud.

    Ma saan aru, et korraldaja jaoks on tegu pisikese hobiga ja et ta hindab pigem osavõttu, saadud kogemust ja eneseületust, aga imo 90% võistlejaid tahab ikkagi poodiumile tulla.
    Mis mulle ei meeldinud:
    1) kihutamine ehk ilma GPS-ita on võistlus selles vormis mõttetu(SI-jaamad või mob+QRkood oleks kah tore). Kui korraldaja ütleb, et pani märke maha 6 tundi ja prognoosis kiiremate ajaks 3h ja tegelikkus oli alla 2 tunni, siis on üsna naiivne arvata, et kihutamist ei olnud.
    2) autode vahetamine ehk kui sõidad auto katki võid uue võtta tundub jabur.

    Mis meeldis:
    1) et tegu oli sarjaga, mitte ühekordse võistlusega.
    2) Kogu mu negatiivse fooni taustal ma ütlen, et võistlused olid korraldatud hästi ja rajad ja linnad huvitavalt valitud.
    Soovitan.
    1) Rohkem võiks olla nuputamist ja mõistatamist punktide leidmisel, see aitaks orienteerumist ja kihutamist tasakaalustada.

    Jõudu ja jaksu edasiseks

    ReplyDelete
  8. Täitsa (hale)naljakaks on ikka siin läinud. Justkui oleks Delfi kommentaariumis.

    Ei ole mõtet alusetult süüdistusi esitada. Sapikad pole kunagi koostööd teinud ja mingist nonstop raadiosidest ei saa juttugi olla.

    Kui vandenõuteoreetikud tahavad siis võistkond "volrem" läbitud rajad on geoapes üleval ja võite võistluskaardiga võrrelda kas ikka sai kõigis punktes käidud.

    Ma olen kahe käega ausa võistluse poolt ja aegade jooksul on nähtud palju võistlus- ja viisakusreeglite rikkumist aga selle vastu ei saa niikuinii ühegi vahendiga. Rikkumist on võimalik raskendada aga inimese ausust ei muuda miski.

    Enda jaoks on alati olnud ikka esikohal fun ja enda sõiduga rahule jäämine. Üldiselt koht ei ole tähtis aga teisele sapikale pähe tegemine teeb ikka head meelt.


    Sari ise oli üldjoontes mõnus ja formaat meeldis. Mõni etapp oli parem kui teine aga see on ka loomulik. Aga igasugused muudatused, mis vähendavad "rahvaralli" osakaalu ning panevad rohkem rõhku raja planeerimisele, kaardi lugemisele ning lahtisele peale, on vägagi teretulnud.

    Igasugustel kitsendustel ja piirangutel võib olla aga pärssiv mõju ka ausate sõitjate osalemisele. Lisaks võib see oluliselt raskendada kiiret tulemuste kokku löömist (mida ju kõik tahavad).


    Ja sõidan ainult "veri ninast välja" ja võidu peale ei peaks selle üritusega kokku käima.


    Ahti
    Võistkond volrem

    ReplyDelete
  9. Mina pakun lahkelt omaltpoolt välja ühe koha sapika tagaistmel. Võta ühendust Joonasega ja saad mu kontaktid. Tule ja vaata sõitu sapikast, ning veendu sõidu aususes.

    Tiit Aedviir
    võistkond Ok Okas

    ReplyDelete
  10. Ma soovitaks ka kasutada gps-i piirkiiruse kontrolliks ja reaalseks disklaffiks. Viljandi sõit oli rohkem ralli moodi. Igasuguste kuulujuttede vaigistamiseks võiks samuti kõigi võistkondade teekonnad olla hiljem avalikud. Mulle meeldisid rohkem võistlused, kus oli rohkem mõistatamist märgise leidmiseks.

    ReplyDelete