Friday, December 19, 2014

95-ga linnas

Meenutus 2014 aasta algusest.......... 

Oli mõnus teisipäeva õhtu. Ilm oli soe, aga natukene niiske. Otsustasin üle pika aja oma masina kuumaks ajada ja minna kihutama. Sain üsna ruttu hoo üles ja kihutasin kesklinna poole 95-ga. Mootor töötas hästi ja kiirus oli täitsa ok. Varsti hakkas tunduma, et mootor ei saa piisavalt õhku ja Tallinna Vanalinnas jäi 95 ikka mootorile natuke paljuks. Lisasin vett, mootor oli ikka kuum. Pidin vahetama käiku ja suure punnimise peale sain ka mäest üles....

Koht, kuhu ma suure punnimisega jõudsin oli Lindamägi: 
Lindamägi ja kuju Tallinna Vanalinnas
Kui sa arvad, et ma olen ilge liiklushuligaan, siis pean sind kahjuks kurvastama. Viimasel ajal on autosõitu olnud suhteliselt vähe ja enamuse ajast olen ma kas rullidel või sõtkelaual. Siiski on 95 kilo reaalsus, mis mul kukil istub ja sõidud raskeks teeb. Allamäge pole hullu, aga mäest ülesse on hoopis teine tera.

Võtsin endale aasta alguses eesmärgiks, et märtsi lõpus on kaalul 78 kilo. Märts on läbi ja kaalul on endiselt 95. Ega ma jaanuaris ja veebruaril eriti vaeva ei näinud. Veebruari lõpus võtsin ennast käsile ja treeningpäevik näitas märtsi kuu saavutuseks 30 treeningut, 344 km, 20480 kcal ja 39 tundi 45 minutit treeninguid. Kõik treeningud sai viidud läbi madalas pulsitsoonis ja põhja ladudes. Lihtne matemaatika näitab, et kaalulanguseks on vaja kulutada rohkem kaloreid kui sisse tööd.

Oi, kuidas mulle meeldib süüa :)

Seega jäi kaal ikka samaks nagu kuu alguses.............

AUGUST 2014

Mõnus suvi, uus kodu, palju õlut ja rohkelt grilli. Elu on ikka lill. Lill seni kuni kaalule astuda. Kaalul on 98,7 kg. Ega ma mingi kaalujälgija ole ja kaalu pärast ei põe. Kõht on küll kole suur, nagu arbuus ja jääb kõigile ette. Mitte mulle, vaid tuttavatele Hiiumaalt. Kõigil on midagi öelda. Vaadaku parem ise ennast.

Augustis tabas mind valus löök. Siit ilmast lahkus mu väga kallis vanaema. See pani mind tõsiselt järele mõtlema. Ta oli suhkruhaige ja just rasvumine kõhu piirkonnas on suhkruhaigust soodustavaks teguriks. Mõtlesin, et aitab jamast ja asusin usinasti treenima.

August - 26 treeningut. 22,5 tundi trenni. Läbitud 348 km ja kulutatud kaloreid 18200. Enamus trenne toimus rullidel või rattal ja kaalu kaotus oli 0.

September - 16 treenińgut. 16 tundi trenni. Läbitud 184 km ja kulutaud kaloreid 10630. Treeningutest poole moodustas jooks ja teise poole ratas.

Septembris oli trenne vähem kuna oli peal kerge tõbi ja üks nädal jäi treenigus vahele. Õnn oli see, et kaalust kadusid esimesed kilod. Kaalu kaotus septembris oli 2,5 kg.

Oktoober - 18 treeningut. 13,5 tundi trenni. Läbitud 129 km ja kulutatud kaloreid 10190. Kõik treeningud olid jooks ja see andis ka tulemust. Kaalust kadus 3,5 kg ja oktoobri lõpus näitas kaal 92,7

November - 11 treeningut 7,5 tundi trenni. Läbitud 66,5 km ja kulutatud kaloreid 6307. Kõik trennid oli jooks, aga novembri kaks viimast nädalat läksid jälle aia taha. Lõikasin varba küüsi ja läksin hoogu. Lõikasin sisse ja sellest tekkis nädalane paus, kus ei saanud korralikult käiagi. Teine nädal läks raisku erinevaid üritusi ette valmistades. Siiski suutsin oma suurt sööma isu kontrollides kaalule saada numbrid 88,9 kg. Eelmisest kuust 3,8 kg kergem. Pole paha. Kuna novembri lõpp ja detsembri algus olid väga töised, siis olin lõpuks tühi nagu sidrun. Energia oli nullis, tuju nullis ja tabasin end taas sööma orgialt. Sisse läks kõik, mis oli söödav.

Detsembri esimese nädala lõpuks oli kaalul taas 92. Teine nädal läks ka samas taktis. Süües kõike ja ohjeldamatult ja ilma trennita. Õnn, et kaal ei muutunud. Kolmandal nädala suutsin end kokku võtta ja alustada taas liikumist.

Nagu tavaks on saanud, siis enamus inimesi teeb veel aasta lõpus plaane ja genereerib lubadusi. Lubadusi uuest aastast heaks hakata. Ka mul on plaanid. Rõhutan, et just plaanid, sest lubadusi ma ei anna. :)

Plaanis on parandada oma tervislikku seisundit ja viia kaal aprilli lõpuks 78 kiloni. Täpselt nii palju kaalusin ma enne Tallinnasse kolimist. Kuna kaal on timmis, siis suudan ka kiirelt liikuda. Plaan on vältida vigastusi ja mais toimuval Hiiumaa MV orienteerumises tuua koju meistritiitel. Hiiumaa meister on ikka hea olla. Unistama peab suurelt :) Tegelikult on plaanis tuua koju kolm kulda. Võtaksin kullad orienteerumise lühirajalt, tavarajalt ja teatest. Teates loodan, et mu paariliseks tuleb Kaarel "Maratonis Rio Olümpiale" Barinov. Temaga paaris olles, on tulnud kaks Hiiumaa meistritiitlit. 2014 aastal me kahjuks starti ei jõudnud, ehk järgmine aasta. Ega see kuldade hankimine eriline meelakkumine ole. Kuuldavasti on ka paljud teised paksukesed treeninguid alustanud ja tõotab tulla põnev aasta tiheda konkurentsiga.

Kutsun kõiki orienteerumishuvilisi Hiiumaale orienteeruma. Hiiumaa Orienteerujate Klubi(HOK) kodulehele peaks varsti tekkima ka 2015 aasta kalender. Siis saate ka oma plaane rihtida ja tore oleks võimalikult palju rahvast Hiiumaa põnevatele orienteerumisradadele meelitada. Viimastel aastatel on see osalejate arv ikka väga nigel olnud.

Kuna 2014 on liikumisaasta, aasta lõpuni ei ole enam palju jäänud, siis võta end kokku ja hakka liikuma!

2 comments:

  1. Hea lugemine! Jään ootama etteande vôistlust jaanipäeval. 2014 oli see võistlus esimene kord kui ma sind võitnud olen.

    ReplyDelete
  2. Ootan samuti uut aastat huviga. Eks varsti ole näha mis saama hakkab, kui üldse hakkab :)

    ReplyDelete