Monday, December 15, 2014

Dacia Sandero - Auto mis kestab

2013 aasta kevadel sai mul läbi pikk eksirännak kasutatud autode maailmas. Peale ebaõnnestunud valikuid, kus üks auto tossas nagu korsten(Mazda 626) ja teisel purunesid sidur, hooratas, turbo ja mootor(Toyota Rav4), otsustasin teha kannapöörde. Mõtlesin, et aitab jamast! Tahtsin saada autot, mis on täitsa uus, garantiiga ja võimalikult odav.

"Remondirõõm" - Toyota pidi ju kõige töökindlam auto olema?
Ühel lumisel hommikul sain kätte oma uue sõbra -  Dacia Sandero. Auto, mis oli seisnud unustatud proovisõiduautona City Motorsi tagahoovis ja millest polnud isegi müügimeestel aimu. Kuna tegemist oli proovisõiduautoga, siis olid sellel autol kõik lisad ja mugavused, mida Daciasse tol ajal võimalik panna oli. Toon siis välja erilisemad:

Minu autol on kesklukk ja signalisatsioon. Mul on raadio ja salongi valgustus. Esimestes ustes on kõlarid ja taga on kõlarite valmidus. Ees on elektriaknad ja tagaklaasil on soojendus. Kõrvalistuja istet saab reguleerida ja tagumise istme seljatugi käib alla. Mul on isegi udutuled, peeglid ja stanged on kere värvi(vot see on tase). Mul on suured 15 tollised rattad ilukilbiga. Mul on salongis porimatid ja autol on küljes porikummid.

Tekib küsimus, et tavalises muud marki autos on need ju elementaarsed asjad? Jah, aga tavaline Dacia on just ilma nende asjadeta. Ja iga asi maksab oi oi kui palju juurde. Esialgu läksin salongi sooviga, saada kõige odavama ja ilma ühegi lisata masina. Hetk vaikust ja sain kurva uudise. Kui mul pole kohe 7500 eurot välja käia, et auto välja osta, siis pean valima kallima mudeli. Odavaimat mudelit ei saa liisingusse võtta, kuna sel puudub signalisatsioon ja kesklukk. Uksed käivad võtmega ja tagumiste uste lukustamiseks pead ennem seest ise uksed lukku vajutama(Täpselt nagu mu 72 aasta sigulil).

Ja kui ma elementaarsed lisad autole juurde olin küsinud, maksis auto juba 7500 asemel 12000 ning ma loobusin mõneks hetkeks. Päev hiljem jäi City Motorsi kodulehel silma kasutatud autode rubriik ja sealt ma oma auto leidsingi. Läbisõiduks oli 8000 ja autol oli vanust 10 kuud. Garantii kehtis veel 4 aastat või kuni 100000 km.

Selline nägi ta siis algselt välja. Päris sportlik välimus.
Jah, väga paljud naersid mu üle, et sellise auto endale ostsin. Aga mul ei olnud vaja riistapikendust vaid Sõidu Riista punktist A punkti B liikumiseks võimalikult soodsalt. Ja selleks on see auto nagu loodud. Autol puuduvad keerulised lisad, mis võivad katki minna. Auto on suhteliselt ökonoomne(1,2 liitrit ja 52 kw). Autol on piisavalt kõrgust, et läbi pori kimada.

Tööloom on taas oma ülesande täitnud. 
Aeg läks edasi ja otsustasin auto väärtuse säilitamiseks ja natuke ka reklaamiks auto ära kiletada. Porised teed ja tihe oksapesu ei mõju just külgedele kõige paremini. Parima pakkumise kleepimiseks tegi reklaamiagentuur MustMunaNende esialgne disain oli väga niru ja pidin ise uue kavandi valmis genereerima. Peale 2 kuust kirja vahetust läks auto kiletusse ja sai endale uue välimuse. Lõpptulemus oli päris edev ja mina olin igaljuhul rahul. 

Täitsa hästi kukkus välja
Peale mõnigast sõitmist avastasin, et kiletamisel on tehtud palju praaki. Osa kohti on lahti ja osa on pandud lappidest kokku. Igaljuhul olin pettunud ja võtsin ühendust kleepijatega. Vestlus on rahulik ja diskusioon edasiviiv. Tunnistati tehtud vigu ja auto sai 2014 aasta sügisel selga uue kuue.

Detsembri alguses täitus autol suur juubel. Spidomeetrile kerisid numbrid 50000. 

Uhke värk! Pidin pildistamiseks isegi seisma jääma.
Tänaseks on see number juba 52000. Tehes kiire arvutuse olen 1,5 aastaga läbi uhanud 44000 km. Ja mida ma olen pidanud sellel autol remontima? Käinud olen kahes hoolduses, kus on vahetud vedelikud ja filtrid. Autol on vahetatud ära üks udutule pirn ja üks rooliots. Kokku on auto hoolduseks kulunud 260 eurot + 2 paari kojamehi ja mõni kanister klaasipesu vedelikku. Garantiid on veel jäänud 2 aastat ja tundub, et tegemist on väärt ostuga. 

Kui keegi tahab odavat ja töökindlat masinat, siis seda autot julgen küll soovitada. Ma ei ole teda just väga mõnusates tingimustes kasutanud, aga siiski on ta mind alati ja kindlalt sihtpunkti viinud. Läbi pori, muda, lume ja jää. Vapralt ja kindlalt!

Motohobi Jõuluseikluse rada planeerimas

Jah, ka kolmel rattal suudab see auto edukalt sõita
NB! Kui sul on peres lapsi rohkem kui kaks ja sa oled ise üle meeter kaheksakümne pikk, siis see auto ei ole sulle. Kui tahad lapse turvatooli lamavasse asendisse panna, siis saad sõita jalad kurgu all. Kui sulle meeldib nii, siis anna minna. Kui ei, siis vali teine auto :)




No comments:

Post a Comment