Friday, January 3, 2014

Kasulikud rakendused nutitelefoni

Mida aeg edasi, seda enam kolib multimeedia ühte seadmesse su taskus - Nutifoni. Olen ise seda meelt, et mida vähem seadmeid mul kaasas on, seda parem. Täna tunduvad raadio ja mp3 pleier telefonis iseenesest mõistetavad. Kas nutifoni saab toppida veel midagi?

Kui viin läbi mõnda seiklust, siis tavalised abivahendid on kaart, taskulamp, GPS träkkerid, raadiosaatjad, digikaamerad. Seikluse ettevalmistuseks on kindlasti vaja gps-i, et vajalikud punktid täpselt kaardile saaks.

Olen viimased viis aastat kasutanud punktide kaardile saamiseks ühte vana ja väsinud garmini auto gps-i. Mudeliks on Garmin Nüvi 350. Olemuselt väga töökindel, aga välimuselt suur. Suurim miinus on aku, mida vahetada ei saa ja tänaseks kestab ta täpselt 10 sekudit. Peab olema väga osav, et seadmesse punkte püüda.

Tubli tööloom, mille võib nüüd pensionile saata.
Olen näppinud ja testinud väga paljusid Garmini ja Magellani käsi gepse, aga ükski neist ei sümpatiseeri ja nende hind on ka päris kirves. Mul on vaja vaid punktid kaardile saada ja ma ei vaja tohutuid lisasid(maailmakell, mp3 pleier, trennipäevik, pildiredakor, kaamera jne. Seega oleks minu puhul lahenduseks gps-rakendus telefonis, mis täidaks etteantud funktsioone.

OK, mis siis ikka. Google Play lahti ja vaatame mis pakkumisel on. Eelmise aasta kevadel olin sama probleemiga kimpus ja siis aitas hädast välja selline rakendus nagu Maverick. Väga asjalik rakendus, mis täidab kõiki soovitud funktsioone. Saad looduses salvestada waypoint´e, neid muuta, kaardil kuvada ja ka kohe neid mitmes erinevas koordinaadite formaadis kuvada. Lisaks saad salvestatud waypoint`id salvestada klm versioonis ja saad need ka nutitelefoni sd kaardilt kätte. Mapsource jaoks oleks küll vaja gpx formaati, aga netis asuv kml to gpx konverter teeb selle töö ära. Tegelikult on see gpx formaat ka Maverickus olemas, aga seda raha eest versioonis. Lisaks saad raha eest salvestada piiramatu arvu waypointe. Tasuta versioonis saad salvestada ainult 10 ja see on ka põhjus, miks ma ei saanud selle rakendusega enam jätkata. 

Kindlasti arvate, et olen kooner, et ei osta raha eest versiooni. Hind sellele on kõigest 2,5 eurot. Aga ostmiseks on vaja krediitkaarti ja arvuti näitab, et minu kaart on invaliid. Mis puue tal täpsemalt küljes on, seda ei saanudki teada. Samas tekin küsimus, et miks ei võiks seda raha(2,5 eurot) lihtsalt lisada telefoni arvele? Oleks palju mugavam ja ma ei peaks rohkem rakendusi otsima :)

Kuna Maverick sai praegu kõrvale visatud, siis võtsin ette järgmised programmid: 
Minu jaoks täiesti mõttetud, ei soovita neist ühtegi
Peale üheksat rakendust olin juba loobumas. Täiesti ajuvabad, mõttetud ja ebavajalikud. Aga siis tärkas päiksekiir ja sattusin ühe vahva rakenduse otsa. Rakenduse nimeks on Savepoint. Lõpuks selline lahendus, mida olin otsinud. Ajasin kohe riided selga ja läksin seda õue testima. Inimesed vaatasid mind kui lolli, kes ei oska oma telefoniga midagi teha ja tiirutab nagu idioot ümber maja. Näpud külmusid ära, aga tundub, et esialgsed testid olid edukad.
Kõik mida vaja. Lihtne ja loogiline

Homme saab see rakendus oma ristsed rada planeerides. Õhtuks saab ka tulemused teada. 

No comments:

Post a Comment